Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
Dynamický model stejnosměrného motoru s využitím metody konečných prvků
Gottwald, Michal ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dynamickým modelem konkrétního stejnosměrného motoru s parametry získanými z výpočtu a z programu využívající metody konečných prvků. Ukazuje, jak moc přesných výsledků lze v modelu dosáhnout, vychází-li se jen z hodnot, které lze na motoru změřit, naměřit nebo spočítat. Práce se skládá ze tří částí. Nejprve je popsána stavba a funkce stejnosměrného motoru a základní princip a využití MKP. Následuje výpočet parametrů analyticky a numericky. Do hledaných parametrů patří moment, odpor a indukčnost vinutí kotvy, odpor a indukčnost budícího vinutí. A poslední část je věnována samotné tvorbě dynamického modelu. V závěru práce jsou porovnány výsledky z dynamického modelu s naměřenými hodnotami.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.
Mechanismus vysouvání pastorku automobilového startéru
Sláma, Miloslav ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem způsobů vysouvání pastorků automobilového startéru a zhodnocením výhod a nevýhod jednotlivých řešení. V první kapitole se práce zabývá principem činnosti stejnosměrných motorů a parametry spouštěčů. V druhé části práce jsou jednotlivé systémy teoreticky rozebrány z hlediska konstrukce a jejich výhod a nevýhod. Třetí část je zaměřena na nejpoužívanější systém, který je analyzován z hlediska spolehlivosti mechanické a elektrické. Posledním bodem práce je návrh experimentální analýzy startéru s výsuvným pastorkem.
Robot pro MiniSumo
Marvan, Aleš ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Dokument obsahuje zpracování problematiky mobilních robotů pro robotickou soutěž Minisumo. Součástí práce je konkrétní návrh a popis jeho následné realizace. Předpokladem pro sestrojení mobilního robota je vytvoření teoretického podkladu, který je výchozím bodem pro následný návrh mechaniky, elektroniky a výsledná realizace. Součástí práce je také nezbytné softwarové vybavení pro robota.
Analýza a inovace stejnosměrných motorků
Štaffa, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stejnosměrným elektromotorem od firmy ATAS elektromotory Náchod a.s. s výrobním názvem P2XR49. Zprvu je samotné seznámení se s principem chodu, rozběhu, řízení otáček a komutací stejnosměrného stroje. Provedení stejnosměrných strojů zahrnuje konstrukci a výčet použitých dílů stroje, použitý typ vinutí a používané typy motorků, dělené dle typu buzení. Dále je zahrnut podrobný postup při odměřování momentové charakteristiky nejvíce používané v praxi, znázorňující velké množství údajů o vlastnostech stroje. Momentová charakteristika byla odměřena pro konstantní jmenovité napětí do jmenovitého proudu ve směru otáčení CCW vzestupně a CW na jmenovitých hodnotách proudu. Inovaci stroje, snížení úbytku napětí na komutátoru, jsem zvolil z důvodu nejvíce problematické části stroje a to komutátoru. Zvýšením přítlačné síly se docílí menší přechodový odpor a tím i menší úbytek napětí na komutátoru.
Inovace motorků pro automobilové aplikace
Vejtasa, Leoš ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilech se vyskytuje velké množství motorků pro nejrůznější aplikace - některé typy aut obsahují i více než 50 motorků. Většinu tvoří stejnosměrné stroje, resp. stejnosměrné motorky. V této bakalářské práci jsou jednak popsány všechny typy motorků a jejich použití ve vozech, jednak jsou zde uvedeny směry vývoje motorků pro automobilovou elektrotechniku pro blízkou budoucnost. Je zde rozebrána problematika použití permanentních magnetů a návrh stejnosměrného motorku s permanentními magnety.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.
Návrh a modernizace automobilového startéru
Bednář, Vojtěch ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá modernizací automobilového startéru. V první a druhé části byla provedena analýza druhů startérů z hlediska konstrukce a rozboru pohonu startéru. V třetí části byl proveden elektromagnetický návrh stejnosměrného motoru s permanentními magnety dle zadaných parametrů, jenž je pohonem zadaného startéru.
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.